Tenir estiu és un dret

Tenir estiu #ÉsUnDret, el dret al lleure educatiu de qualitat

La Fundació La Vinya ha fet una crida a la solidaritat de veïns i veïnes per becar el casal d’estiu de 50 infants i joves d'aquests barris després que el finançament privat dels casals d’estiu s’hagi vist retallat a la meitat.

Amb la campanya Tenir estiu #ÉsUnDret hem iniciat una campanya per rebre donatius. “Volem garantir el dret a l’estiu, el dret a que els infants puguin gaudir del lleure educatiu al seu barri”, explica Maria Labernia, directora de la Fundació La Vinya, que afegeix: “per molts nens i nenes és una experiència única que recorden tota la vida, volem que segueixi sent així, garantir el dret a una infància plena”.

Al llarg de l’estiu, amb les activitats del casal, colònies i campaments, 200 infants i joves participen de les activitats de l'entitat. Amb la campanya, la fundació d’acció social es fixa com a objectiu assegurar el finançament de dues activitats centrals dels casals d’estiu que duen a terme tots els grups d’edat com són el menjador, l’àpat central del migdia, i l’entrada a la piscina, amb el transport quan sigui necessari.

La Fundació La Vinya va atendre al llarg del darrer any més de 3.300 persones a través dels programes d’atenció a la infància i l’adolescència, a la gent gran, l’atenció de necessitats bàsiques i l’acompanyament a persones adultes.