Un dels moments de les colònies

Els Esplais Ilelà i Al Vent! celebren unes colònies molt divertides

Els dos Esplais de La Vinya, Ilelà i Al Vent!, van celebrar les colònies de Setmana Santa a la Granja Escola Sant Pere, de Sant Pere de Ribes (Garraf). Aquestes colònies han servit, primer de tot, per poder gaudir de nou de la germanor i el bon ambient de les nenes i els nens igual que es feia abans de la pandèmia de la COVID-19. A més, també s'han pogut reunir els dos projectes dels esplais per aprendre, gaudir i poder viure una nova experiència fora de les parets habituals.

Van ser cinc dies a la casa de colònies, en una granja enmig del bosc, en un entorn segur i molt natural. L'allotjament, al Parc Nacional del Garraf, era una zona ideal de natura i tranquil·litat, camins i molts llocs per descobrir. Van ser 55 infants en total els qui van poder gaudir de les diferents activitats preparades pels monitors.

Fent jocs en plena natura

Entre les activitats, la gran majoria giraven entorn de la fantasia, i aquestes activitats van començar en el moment d'arribar, quan totes i tots es van assabentar que, en comptes d'una casa de colònies, en realitat estaven en el Campus de màgia Garrofworth, on es van ensenyar les claus d'aquesta gran disciplina, entre diversos jocs i proves a desenvolupar. A més a més, els infants van aprendre la importància dels àpats, dels hàbits saludables en quan a higiene i en l'ordre de les seves pertinences.

La experiència de tots ells i totes elles va ser genial, i en els dies següents van compartir tot plegat amb les famílies i amb els companys i companyes quan es van tornar a veure. Els acompanyarà durant molt de temps, doncs quan es pot aprendre en grup, en un entorn natural, l'aprenentatge suma doble.