Inés Losada

El 2012, un jesuïta, l’Alexis, ens va fer arribar a un grup d’amics una proposta de la Fundació la Vinya, la de posar en marxa un esplai al Gornal. Va ser una proposta benvinguda donat que érem un grup d’amics que ens ho passàvem molt bé entre nosaltres però volíem o teníem pendent, com a grup, fer algun servei. De la mà de la Lucía i l’Ignasi, i amb el suport del Roger i la Mari Carmen vam començar a reunir-nos cada dissabte per jugar i créixer amb aquells nois i noies que s’apropaven a la parròquia de Sta. Maria del Gornal. Recordo amb molta tendresa aquells dissabtes d’educació en el lleure, de jocs al carrer i representacions teatrals, de sortir com a grup d’amics a crear un espai de diversió i creixement.

Ara, quatre anys més tard, estic de voluntària a l’Assessoria Energètica, un projecte nou que s’està engegant per assessorar en front la factura elèctrica: entendre què ens diu la factura, què estem pagant, on podem reduir i si podem accedir a un descompte. A l’equip, cadascú posa en comú eines, coneixements, habilitats pròpies per donar forma aquest nou projecte que neix amb voluntat de servir al barri de Bellvitge i el Gornal.

Mirant enrere, participar en la missió de la Fundació la Vinya em dóna, primer, molta esperança. Especialment en veure cóm allò que posem en comú al esplai, a l’assessoria, entre el grup, i no ens ho guardem per nosaltres, multiplica i dóna vida. Segon, un important sentit de comunitat, de viure el servei entre una comunitat que poc a poc es va construint a base de noms i rostres de la gent del barri i d’aquells qui anem agafant cada cop més estima a Bellvitge i el Gornal!